Vnímáte tuto reakci pozitivně, nebo negativně? Asi volba číslo 2, co?
To ale nedává smysl. Vždyť je to jedna z nejlepších reakcí publika, kterou můžete dostat!
Nejraději toto téma rozebíráme v kontextu názorného příkladu.
Fiktivní firma jménem Ekin, zaměřující se na výrobu tkaniček do bot, vytvoří v rámci její reklamní kampaně offline banner, na kterém není nic jiného než jen malá tkanička. Vlevo dole na obdélníkovém banneru si následně můžete jen stěží všimnout malého nápisu “Ekin – your best shoelaces yet.”
Kolem prochází Tonda a říká si, “proboha, tohle je teda bizár… na co to vůbec je reklama?”
TOHLE PŘESNĚ OD MOŽNÉHO ZÁKAZNÍKA CHCETE SLYŠET!
Tonda za celý den přešel přes 10 nezajímavých reklamních bannerů na klasické značky, které mají na plátně jen nápis a obrovskou grafiku jejich produktu s odkazem na webové stránky, nějakým zaměstnancem nebo modelem.
Tonda řekne hm a je rychle pryč.
Tady u téhle kampaně se ale zastavil. Proč toto Tonda udělal? Je to nějaká divná reklama na tkaničky.
To možná je.
Ale je jiná.
A když je něco jiné, zaujme to. A když se jedná o reklamu, je správně, že zaujme.
Tohle je jedna ze základních myšlenek marketingu. Například aktuální kampaň od ČSOB je zajímavá nejen proto, že dává mladým lidem možnosti, o kterých normálně nesmýšlí stejně, ale také proto, že je nesmírně zajímavě zpracovaná.
Odlišně.
Změna.
Kromě této strategie, založené na odlišnosti v oblasti vizuálu reklamy v kontextu jejího obsahu jako takového se dá zaměřit také na využitá barev, výrazného textu, jiných osamocených objektů nebo třeba trendy téma.
Pokud vás zajímají podobné příspěvky, podívejte se do archivu zde na webu nebo nahlédněte třeba na náš Instagram.